اروپا برای حل بحران یورو به آلمان تکیه نکند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس ، گیدو وستروله در مصاحبه اختصاصی با نشریه فوکوس تاکید کرد اتحادیه اروپا از وابستگی بیش از حد به یک کشور  خاص برای حل بحران مالی و بدهی منطقه یورو آسیب خواهد دید . اروپا باید از کلیه اعضای خود بخواهد تا با انجام اصلاحات ساختاری در فرآیند مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو مشارکت کنند .

بر اساس این گزارش ، اظهارات وزیر خارجه آلمان به نوعی پاسخ اظهارات هفته گذشته ژان کلود یانکر رییس وزرای دارایی اروپا است که از نحوه مدیریت آلمان به عنوان بزرگترین منطقه یورو برای مقابله با بحران مالی اروپا به شدت انتقاد کرده بود . علی رغم پیشنهاد و در خواست فرانسه ایتالیا و اسپانیا برای انتشار اوراق قرضه مشترک یورو برای حل بحران بدهی و مالی اروپا آلمان به شدت با این مساله مخالفت می کند .

وزیر خارجه آلمان افزود مقابله با بحران مالی منطقه یورو یک برنامه مشارکتی است و همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید برای حل این بحران به دنبال یافتن راهکار باشند .

آلمان طی روزهای اخیر بارها بر پایبندی خود برای حفظ منطقه یورو تاکید کرده است و قول داده تا هر اقدامی را برای مقابله با این بحران انجام خواهد داد .

وی در پایان تاکید کرد اتحادیه اروپا همه تلاش خود را خواهد کرد تا اقتصاد اروپا تا سال 2020 میلادی رقابتی تر از گذشته شود .رییس صندوق بین المللی پول نیز بار دیگر خواستار اقدامات بیشتر بانک مرکزی اروپا برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو شد.

کریستین لاگارد در جمع خبرنگاران تاکید کرد بانک مرکزی اروپا می تواند اقدامات بیشتری را برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو و کمک به رشد اقتصادی کشورهای بحران زده اروپایی انجام دهد .بر اساس این گزارش ، لاگارد تصریح کرد اقتصاد جهانی در شرایط کنونی با کاهش اعتماد سرمایه گذاران روبرو شده است که علت اصلی آن نگرانیهای بین المللی در خصوص وضعیت اقتصادی و مالی اروپا و آمریکا است .

وی در ادامه از رهبران اروپایی نیز خواست تا سیاستها و استراتژی های هماهنگی را برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو اتخاذ کنند .لاگارد افزود پایین بودن نرخ تورم منطقه یورو به بانک مرکزی اروپا این اجازه را می دهد تا سیاستهای انبساطی پولی بیشتری را اجرا کند .

در حالی که ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا هفته گذشته نسبت به اجرای سیاستهای مناسب و موثر برای نجات منطقه یورو خبر داده بود بانک مرکزی اروپا در تازه ترین نشست خود که روز پنج شنبه برگزار شد نرخ بهره بانکی را در حد 0.75 درصد ثابت نگه داشت و هیچ برنامه جدیدی را برای مقابله با بحران مالی یورو اعلام نکرده است .





:: برچسب‌ها: پاریس , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: